דף הבית

 
 
 
   
 
אימון עסקי - כל המידע

אימון עסקי - כל המידע אימון עסקי הוא רעיון די חדשני המשלב מוטיבים מתחום הייעוץ, הפסיכולוגיה והעסקים כמובן. בתהליך של אימון עסקי אפשר להתמקד


פורסם: 6/23/2015

מאמר זה שייך לקטגוריית עסקים

אימון עסקי - כל המידע

אימון עסקי הוא רעיון די חדשני המשלב מוטיבים מתחום הייעוץ, הפסיכולוגיה והעסקים כמובן. בתהליך של אימון עסקי אפשר להתמקד בתוכניות העתידיות של חברה ולנסות לפתור נקודות בעייתיות שעולות בדרך. אימון עסקי מוצלח מחייב מאמן המתמצא בתחום העסקים ומביא איתו ניסיון והיכרות קרובה עם עולם העסקים והרבדים שלו. לא מדובר בייעוץ עסקי נקודתי או במהלך ארגוני כזה או אחר. אימון עסקי הוא תהליך מורכב ומשותף שבסופו צריך להתחולל שינוי. השינוי צריך לבוא כתוצאה מפעולות שנוקט המאומן לבדו כאשר המאמן באימון העסקי רק מלווה אותו ומגיב בהתאמה. 
 
בתחילת האימון העסקי מוגדרת המטרה לשמה התכנסנו. צריך לבנות תכנית מוגדרת ובה יעדים מוגדרים לשינוי. אימון עסקי מחייב אפשרות ביקורת. צריכה להיות אפשרות להעריך את ההתקדמות שעשה העסק או החברה או האדם המנהל צוות בתוך החברה.
 
מכאן שאימון עסקי אינו חייב ללוות עסק במשבר או בצמיחה. אפשר לקיים אימון עסקי גם עם עובד או מנהל בתוך חברה גדולה, כאשר העסק לצורך העניין הוא המחלקה, האגף או צוות העובדים בלבד. כאשר מוגדרת בתחילת  האימון העסקי המטרה העיקרית נורית יריית הפתיחה ומתחיל מרוץ של פעולות והחלטות שסופן לפתור את הדילמה ולהגיע למקום טוב יותר מבחינה עסקית, כלכלית, מסחרית וכן הלאה.
 
אימון עסקי מוצלח מתנהל כשיחה ובה משוב מצד המאמן. על המאמן ללמד את המאומן טכניקות חדשות בקבלת החלטות, בניהול, בהבנה פיננסית וכן הלאה. כל זאת עליו לעשות רק כמלווה. אימון עסקי אינו הרצאה או לימוד מעשי של הדברים. המאומן חייב לבצע משימות ולהתמודד בעצמו עם האתגרים. המאמן באימון העסקי נמצא שם כדי לבקר ובעיקר כדי לחזק וללמד טכניקות חדשות.
 
אימון עסקי קליל יותר יכול להתקיים במהלך סדנאות מקצועיות שמארגנות החברות לעובדיהן המנהלים. שם אפשר במסגרת אימון עסקי במתכונת שונה לקבל כלים אפקטיביים לייעול העבודה השוטפת.