דף הבית

 
 
 
   
 
ארונות מעוצבים בהתאמה אישית

ארונות מעוצבים בהתאמה אישית ארונות מעוצבים הם לא רק ארונות שנראים טוב ונוסחים בדיירים אושר רב מבחינה דקורטיבית, אלא גם ארונות עמידים, בע


פורסם: 7/20/2015

מאמר זה שייך לקטגוריית עיצוב
ארונות מעוצבים בהתאמה אישית
 
ארונות מעוצבים הם לא רק ארונות שנראים טוב ונוסחים בדיירים אושר רב מבחינה דקורטיבית, אלא גם ארונות עמידים, בעלי ציפוי ששומר עליהם למשך שנים ללא כל סימן לבלאי. קיימים שלושה ציפויים עיקריים המגנים על הארונות שלכם. ראשית כל, בארונות המסגרת, אלו אשר פלטת הפתיחה העיקרית נמצאת בתוך מעטפת עבה יותר (למשל פלטת זכוכית עם מסגרת עץ עבה) – כנראה שיהיה זה ציפוי למינציה שישמור לכם על הארון. הלמינציה נועדה לעמוד בתווך שבין החלק הדק לחלק העבה, להדביק אותם זה לזה כמו שצריך וגם לשמור על המעטה הפנימי הן מבחינת עמידות והן מבחינת צבע. בשונה מארון פתיחה, ייתכן כי הארון שתבקשו יהיה ארון הזזה. אם הוא עשוי מזכוכית מחוסמת, סביר שהציפוי יהיה ציפוי צבע בתנור, וזאת אם יש ויטראז'ים צבעוניים על מעטה הזכוכית. לעומת זאת, בארון עץ ייתכנו 2 ציפויים: או למינציה, או שמדובר בציפוי פורניר, שזו קליפת עץ דקה המשמשת לציפוי כל חומרי הריהוט הקשיחים מעץ ועד מתכת.
 
כעת, משסקרנו את שלושת חומרי הציפוי המקובלים בענף הארונות: למינציה, צבע בתנור ופורניר – ניתן להתחיל לגבש נוסחת עיצוב לכל ארון. אל תשכחו לוודא שבנוסף לציפויי הצבע שהודגמו כאן, יש לוודא שהארון מצופה גם בפולימר על מנת לחזק את ההגנה הפיזית על חלקו הקדמי ולא רק את ההגנה מפני דהיית צבע.
 
בחירת עיצוב לארון פתיחה
 
בארון הפתיחה יש לבחור פרזול ופלטה. אנו ממליצים לנקוט באחת משתי הגישות: או לרכוש פרזול ופלטה בעלי צבע זהה, או לרכוש פרזול ששונה מהותית בגוון שלו מזה של הפלטה על מנת ליצור מתיחת פנים באמצעות ניגוד דיסוננס. בארונות עץ, למשל, ניתן או לעבוד עם ידיות פרזול מאותו החומר, או להצמיד ידיות נירוסטה או ידיות בצבע מוזהב. בארונות לבנים לחלוטין ניתן לבחור בצבע אחר בעל גוון בהיר עבור הפרזול, למשל ידיות כסופות בהירות, או לחילופין ללכת בגישה הופכית ולבחור ידיות שחורות כהות.
 
בחירת עיצוב לארון הזזה
 
בארונות הזזה מעוצבים אתם נדרשים לבחור פלטה ומעטפת: החלק שעוטף מסביב את פלטת הארון. ברוב המקרים – יהיו אלו פלטות זכוכית ומעטפות מעץ. ניתן לבחור פלטת זכוכית המשמשת כמראה ענקית או בפלטה עם ויטראז'ים בהם מצוירות גרפיקות ממוחשבות או נראים איורים של ממש המסוגלים להחליף תמונות קיר. אנו ממליצים כי העץ שמשמש כמעטפת הארון ייבחר בהתאמה לצבעי הפלטה, היות ומדובר ברכיב דק יחסית ללא נוכחות, ולכן בשונה מידיות הפרזול בפרק הקודם שעסק בארונות פתיחה, מוטב כי הוא יהיה דומה לגווני הארון ולא שונה מהם על מנת להימנע מעיצוב מגושם.