דף הבית

 
 
 
   
 
גינון קבוע לגינה שמחה

גינון באופן קבוע ושמירה נאותה על הגינה יכול להעלות פלאים את מראה הבית. על-פי רוב לפני כנסיה לבתים פרטים או בתים צמודי קרקע הדבר הראשון שאנו


מערכת
פורסם: 7/13/2015

מאמר זה שייך לקטגוריית לגינה

גינון קבוע לגינה שמחה

גינון באופן קבוע ושמירה נאותה על הגינה יכול להעלות פלאים את מראה הבית. על-פי רוב לפני כנסיה לבתים פרטים או בתים צמודי קרקע הדבר הראשון שאנו רואים הוא הגינה. לכן גינון שכולל בתוכו פעולות של ייפוי וטיפוח הגינה יכול רק לשדרג את מראה הבית. גינה מוזנחת שהדשא בה לא נקצר, הצמחים לא הושקו ולא נתלשו ממנה עשבים שוטים מעידה על הזנחה של הבית. מה שיגרום לנו להשליך תכונות לא חיוביות על דיירי הבית ועל נקיון הבית עצמו. גינון אפשר לעשות לבד בתור תחביב או שאפשר לשכור גנן אשר יבצע עבודות של גינון במקומנו.

גינון על-ידי גנן, למי שיכול להרשות לעצמו לשכור באופן קבוע בעל מקצוע זה, יכול להיטיב פלאים עם מראה הגינה. גננים יכולים לשתול צמחים ופרחים חדשים אשר מתאימים לעונה ולהמליץ על שתילת עצים חדשים שיתאימו לנוף ולסוג הקרקע. כמו כן, גננים יכולים לייפות את הגינה בכלים המיועדים לכך ובעזרת עובדים. דברים שאין תמיד ביכולתנו לעשות כאשר אנו עוסקים בעבודות של גינון. כמו כן, גננים יכולים לקשט את הקרקע באבני תוף צבעוניות כך שאבני התוך ייצרו צורות מיוחדות. גינון יכולה להיות אמנות של ממש. אפשר לגזום את העצים בצורות מיוחדות, לשתול פרחים מרהיבים ולהתקין בגינה אלמנטים מרהיבים כמו בריכות דגים או פסלים מיוחדים

גינון היא מלאכה שרק אלה שאוהבים אותה בתור תחביב יכולים לעסוק בה בשמחה. אם לא, גינון היא מטלה מעיקה של ממש. עקירת עשבים שוטים, ריסוס נגד מזיקים, גזימה של שיחים, קצירת הדשא, השקייה תמידית של הגינה ופעולות נוספות שקשורים לעבודה של גינון יכולים להיות לחלוטין לא מהנים. עם זאת, על אף העבודה הסיזיפית לעבודה הקשה בהחלט יש תמורה כשבוסף אפשר להנות מגינה מרהיבה בזכות עבדוה של גינון.

גינון הוא תחביב שבשנים האחרונות תפס תאוצה. כשקונים בית פרטי (צמוד קרקע) או בית עם גינה, ברוב המקרים אחד (לפחות) מדיירי הבית לוקח על עצמו לטפל בגינה. בדרך כלל התחלת ההתעסקות בתחום של גינון מאוד קשה והגינה הופכת למעין עול אבל ככל שעובר הזמן הגינה מתגלה כמקום מפלט מרעשי היומיום והעבודה בגינה הופכת לתחביב ממכר. גינון הוא תחביב שמשלב עבודה פיזית עם הנאה צרופה.

גינון הוא לא רק שתילת עציצים שנקנו שעה קודם במשתלה וגם לא זריעת עשרות זרעים של אמנון ותמר. גינון הוא עולם ומלואו ובעצם כל עבודה בגינה היא סוג של גינון.  במסגרת עבודה זו, צריך לדאוג גם למקומות מחסה, הצללה ופרגולות שיוכלו לשמש את מי שמבקר בגינה. יש לדאוג לכך יחד עם הסדרי טיפול הגינה הקבועים, או לחילופין, לשכור איש מקצוע המתמחה בפתרונות הצללה שיוכל לתת לכם את הפתרון המושלם לגינה. בין אם זה פרגולת אלומיניום, דקים מעוצבים בהתאמה אישית, או סוככים מעץ - כל אלו יכולים ליצור פינת חמד של ממש בגינה הירוקה שלכם.

איך נראה יום גינון ממוצע אצל משפחה בעלת בית צמוד קרקע וגינה גדולה מאוד? יום גינון מתחיל בניקוש עשבים שוטים ואיסוף עלים שנשרו מהעצים שתוחמים את הגינה. לאחר מכן עוברים עם מסור חשמלי על העצים על מנת להוריד כמה שיותר ענפים שגדלו לכיוונים בעיתיים. שלב זה ממשיך בסיבוב שני עם מזמרה  לכמעט אותה מטרה אלא שהפעם ההתייחסות היא בעיקר לשיחים ולצמחים נמוכים. במידה וקיים דשא טבעי (ולא מלאכותי) זה השלב לביצוע כיסוח  של הדשא באמצעות מכסחה חשמלית. עשבים או דשא שצמח ללא צורה ונמצאים במקומות שלא ניתן להגיע אליהם עם המכסחה ייגזמו באמצעות  המזמרה. לאחר  כיסוח הדשא תבוצע השקיה של כלל הגינה. במידה והעבודה בגינה בוצעה בשעות היום מומלץ לחכות לזמן שקיעת השמש וזאת על מנת לנצל את המים באופן מרבי ולהימנע מהתאדותם בשמש. אפשרות נוספת היא השקיה באור ראשון של הבוקר ביחד עם הטל (בהתאם לעונה).

תחביב יצירתי כמו גינון מאפשר לעוסק בו לראות את פרי העבודה הקשה עוד באותו יום העבודה בכל מבט בגינה המושקעת. גינון הוא תחביב מהנה ללא ספק .