דף הבית

 
 
 
   
 
המדריך לרכישת מקרנים

המדריך לרכישת מקרנים כאשר יש צורך להקרין דברים על מסכי הקרנה גדולים עושים שימוש במכשירים שנקראים מקרנים. מתי יש צורך להקרין בצורה כזאת? כא


פורסם: 7/7/2015

מאמר זה שייך לקטגוריית טכנולוגיה

המדריך לרכישת מקרנים

כאשר יש צורך להקרין דברים על מסכי הקרנה גדולים עושים שימוש במכשירים שנקראים מקרנים.  מתי יש צורך להקרין בצורה כזאת? כאשר יש כמות גדולה של אנשים שצריכים לראות את החומר המוקרן כמו למשל בקונגרסים, ימי עיון, סרטים או אפילו בבית בצפיה בקולנוע ביתי.  יש מספר סוגי מקרנים. יש מקרנים מבוססי מסך CRT שהינם משובחים מבחינת איכות תמונה אך הם יקרים ומרעישים. יש מקרנים מבוססי LCD שחסרונם הוא באיכות התמונה ולכן משתמשים בסוג זה של מקרנים בעיקר למצגות מחשב שם אין חשיבות גדולה ליחס קונטרסט נמוך. יש מקרנים מבוססי DLP מקרנים אלה הם בעלי הטכנולוגיה המתקדמת ביותר מבחינת יחס קונטרסט. את הטכנולוגיה מאחורי מקרנים אלה פיתחה חברת טקסס אינסטרומנטס. 

כאשר קונים מקרנים בוחרים אותם על פי כמה קטגוריות והתאמתם לצרכים שלנו. לשם כך אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מספר שאלות כמו למשל, מה גודל החדר? לכמה אנשים אנחנו מתכוונים להקרין ומה אנחנו מתכוונים להקרין? האם אנחנו מתכוונים להקרין על מסך או על הקיר? שאלות אלה חשובות כדי לבחור את עצמת האור של מקרנים שאנחנו רוצים לרכוש. מקרנים מחולקים לקבוצות לפי עצמת ANSI  כאשר עצמה של פחות מאלף היא עצמה נמוכה המצריכה החשכת החדר בעת שימוש מקרנים ועצמה של 3000 ומעלה של מקרנים משמשת כאשר מקרינים באולמות גדולים.

 

יש אנשים שעבורם מערכת קולנוע ביתית אמיתית היא רק כאשר נעשה שימוש במסכים גדולים בשילוב עם מקרנים. בעוד שמסכי LCD של טלויזיה מגיעים לגדלים של 42 ואפילו 50 אינטש מסך שמיועד לשימוש עם מקרנים יהיה למשל בגודל של 100 אינטש. מקרנים לא משמשים אותנו ביומיום בבית כי הנורות בהם יקרות ולכן הטלויזיה תמשיך להיות בסלון שלנו. מקרנים חדישים הם קטני מימדים יחסית וניתן לתלות אותם על התקרה כך שאינם תופסים מקום.