דף הבית

 
 
 
   
 
טיפים לרכישת מצלמות

טיפים לרכישת מצלמות נוכח השפע והשיפורים הטכנולוגיים אנחנו עומדים לפעמים מבולבלים ולא יודעים מה לבחור ואיזה מצלמות יתאימו לנו יותר מאחרות


פורסם: 7/7/2015

מאמר זה שייך לקטגוריית טכנולוגיה

טיפים לרכישת מצלמות

נוכח השפע והשיפורים הטכנולוגיים אנחנו עומדים לפעמים מבולבלים ולא יודעים מה לבחור ואיזה מצלמות יתאימו לנו יותר מאחרות. יש מצלמות דיגיטליות, מצלמות וידאו ואפילו טלפונים סלולרים מצויידים במצלמות ולעיתים אנשים אפילו בוחרים דגם של סלולרי לפי מצלמות שמותקנות בו. בחירה של מצלמות דיגיטליות צריכה להעשות לפי מספר קריטריונים: מה השימוש שנעשה בהן  ואיכות הצילום. רוב המצלמות שנמכרות היום בארץ הן מצלמות קומפקטיות, כלומר מצלמות קטנות וקלות והיתרון של מצלמות אלה הוא שכל אחד למעשה יכול לצלם ולקבל תוצאות נאות. מצלמות אלה מאפשרות למי שמצלם פשוט לכוון וללחוץ כאשר מנגנונים בתוך מצלמות אלה מתאימים את עצמם למצבי הצילום השונים וכך מתקבלת תוצאה טובה. מצלמות קומפקטיות נמכרות במגוון רחב של דגמים וכך גם טווח האופציות שמאפשרות מצלמות אלה ובהתאם גם טווח המחירים של המצלמות. מצלמות אלה אינן מצטיינות בטווחי זום ואינן מסוגלות להתגבר על מצבי צילום שונים. אבל אם אתם מחפשים מצלמות שאפשר להכניס לתיק ולצאת בערב ואחר כך לשים את התמונות בפייסבוק אלה מצלמות מתאימות.
 
אם אתם צלמים חובבים, מצלמות רפלקס הן מצלמות שיתאימו לכם. מצלמות אלה גדולות ויקרות יותר אבל התוצאות שהן מפיקות איכותיות מאד כמו כן מצלמות אלה מאפשרות תפעול  ידני של המצלמה ובכך גם שליטה רבה יותר בצילום ובתוצאותיו.
בין שתי הקטגוריות הללו קיימת קטגוריה של מצלמות SLR שהן מצלמות כבדות יותר ממצלמות קומפקטיות ויש להן זום גדול ושליטה ידנית. השוני המהותי בין מצלמות אלה לבין מצלמות קומפקטיות הוא הזום הגדול הדמיון בין מצלמות אלה לבין מצלמות קומפקטיות הוא החיישנים.  כלומר מצלמות SLR בדרך כלל הן בעלות חיישנים דומים למצלמות קומפקטיות ולא בעלות חיישן גדול יותר.
 
עוד כדאי לזכור כי מצלמות בעלות רזולוציה גבוהה מאפשרות הדפסת תמונות, אך לא פחות מזה חשובות איכות האופטיקה, גודל החיישן ועוד.