דף הבית

 
 
 
   
 
מהי שיטת פילאטיס

מהי שיטת פילאטיס פילאטיס הינה שיטה שמטרתה העיקרית היא לשפר את יציבת הגוף. השיטה קרויה על-שם ממציאה הגרמני שנקרא ג'וזף פילאטיס. שיטה זו קיית

פורסם: 8/2/2016

מאמר זה שייך לקטגוריית אימון

מהי שיטת פילאטיס

פילאטיס הינה שיטה שמטרתה העיקרית היא לשפר את יציבת הגוף. השיטה קרויה על-שם ממציאה הגרמני שנקרא ג'וזף פילאטיס. שיטה זו קיית כבר למעלה משבעים שנה. פילאטיס מתאימה לכל מי שמחפש לתרגל את השיטה ולאו דווקא לאלו הסובלים מבעיות ספציפיות. בנוסף לשיפור יציבות הגוף, חסידי שיטת הפילאטיס טוענים כי פילאטיס משפרת את הגמישות הכללית של הגוף ואת גמישות המפרקים. חסידי השיטה טוענים גם כי פילאטיס מסוגלת להוריד מתח נפשי, משפרת את תנועת המפרקים, משפרת את זרימת הדם וכן הלאה.

פילאטיס נוצרה במקור כדי לרפא פציעות אצל אנשים שונים. עם זאת, מורי פילאטיס ממליצים גם לאנשים בריאים לתרגל פילאטיס ולא רק לאנשים הסובלים מפציעות מתוך טענה כי השיטה יכולה להועיל לכולם. שיטת הפילאטיס הפכה לפופולארית מאוד בכל המערב ובמיוחד בארצות הברית. מכוני פילאטיס רבים מאוד קמו בארצות הברית. לא רק בארצות הניכר הפליאטיס משגשג, גם בישראל קמו ופועלים מכוני פילאטיס רבים מאוד.

 
פילאטיס מתמקדת בעיקר בהארכת השרירים וכך היא מטפלת בפציעות השונות. אם ישנה פציעה קשה כדאי להיעזר גם בשירותיהם של רופאים ופיזיותרפיסטים ולא רק במדריכי פילאטיס שאין להם הכשרה רפואית מקיפה. במהלך תרגול פילאטיס יש דגש רב על נשימה ונשיפה.מה שעוד נדרש לתרגול פילאטיס, לדברי מדריכי פילאטיס ממכונים שונים, הוא דיוק רב ושליטה בגוף ובנוסף רמה גבוהה של שליטה. שיעורי פילאטיס אפשר למצוא כיום בכמעט כל מכון כושר או מכון בריאות. ישנם מדריכי פילאטיס רבים שמעבירים חוגים של פילאטיס לבני נוער ולמבוגרים או אפילו מעבירים שיעורי פילאטיס באופן פרטי. פילאטיס יכול להתאים,כאמור, גם לבני נוער, גם לילדים וגם לנשים בהריון. יש פילאטיס שמתרגלים עם מכשירים ופילאטיס שמתרגלים על מזרון. כשילדים מתרגלים פילאטיס יש לדאוג שהמזרן לא יהיה גבוה מדי עבורם בשביל תרגול פילאטיס.