דף הבית

 
 
 
   
 
מערכת שחרור עשן - כל היתרונות

מערכת שחרור עשן - כל היתרונות שריפות מתרחשות לצערנו כל העת ויש תמיד להיזהר ולהישמר מפניהן באמצעות התקנת גלאי עשן ומערכות שונות נגד שריפות כ


פורסם: 7/12/2015

מאמר זה שייך לקטגוריית בטיחות

מערכת שחרור עשן - כל היתרונות

שריפות מתרחשות לצערנו כל העת ויש תמיד להיזהר ולהישמר מפניהן באמצעות התקנת גלאי עשן ומערכות שונות נגד שריפות כמו מערכת שחרור עשן- כל היתרונות. הנזק הגדול מהשריפה הינו גדול פי כמה וכמה בגלל שאיפת עשן. חשוב להתקין מערכת שחרור עשן- כל היתרונות בבנייני מגורים, מפעלים וחברות המעסיקות עובדים. המערכת של שחרור העשן, כוללת מערכת אתראה מפני שריפה ומנגנון פיזור עשן. שחרור העשן, יכול להתבצע באמצעות מפוח המופעל בעת זיהוי העשן. העשן, מכלה את החמצן באוויר ויכול לגרום לחנק ובמקרים חמורים יותר למוות מערכת שחרור עשן- כל היתרונות הינה הכרחית להצלת חיים. ישנה מערכת של חיישנים שפותחת את החלונות, ברגע שיש עשן כתוצאה מן השריפה.

מה גורם לנו העשן כתוצאה משריפה?

עשן, מכיל רעלים ושורף את החמצן באוויר, שאיפה של עשן, יכולה לגרום לנזק בריאות ולחנק. גם החסימה של שדה הראיה יכול להיגרם כתוצאה מעשן סמיך בגלל השריפה שמכלה מוצרים שונים שגורמים להיווצרותו של עשן סמיך המקשה על הראייה והנשימה גם יחד. חשוב להתייעץ עם מומחים בתחום, כך שיוכלו לספק לכם את המידע וההתאמה של מערכת שחרור עשן- כל היתרונות לעסק או למפעל שלכם וכן עבור בנייני מגורים שיש בהם ציוד נגד עשן שאולי לא כולל בתוכו מערכת שחרור עשן- כל היתרונות. דרך נוספת לשחרור העשן היא באמצעות הורדת ווילונות העשן החוסמים את התפשטות האש והעשן, ניתן לנתב את המסלול שהוגדר מראש ולשחרר את העשן באמצעות כמה אמצעים.

אל תשחקו עם אש ועשן

ב70%  ממקרי המוות כתוצאה משריפה, אנשים נהרגו משאיפת עשן. התקנה של מערכת שחרור עשן הכוללות את כל האביזרים הדרושים בה, כמו גלאי עשן, מנדפים, ספרינקלרים ודעו -  הינה חובה חוקית ומוסרית. חשוב לשאול גם את מכבי האש על ההמלצות של מערכות שונות לגילוי אש ועשן. התקנת מערכות בטיחותיות  נגד שריפות הינה האחריות המלאה של כל בעלי העסקים המעסיקים עובדים וכן על וועד הבית. יש לקחת פרטים כמו גודל המבנה, צורתו וחדרים שונים שבהם יש סיכון רב יותר כמו למשל מטבח של מפעל או מסעדה. במקומות אלה יש להתקין יותר מגלאי עשן אחד וחיישנים נוספים של מערכת שחרור עשן.