דף הבית

 
 
 
   
 
עיצוב המשרד - המדריך המושלם

עיצוב המשרד - המדריך המושלם בחירת ריהוט משרדי כהלכה דורשת אפיון של כל חדרי המשרד: חדר ההמתנה, חדר הקבלה, חדר המזכירות, חדרי ההנהלה וכמובן &


מערכת
פורסם: 7/5/2015

מאמר זה שייך לקטגוריית עיצוב

עיצוב המשרד - המדריך המושלם

בחירת ריהוט משרדי כהלכה דורשת אפיון של כל חדרי המשרד: חדר ההמתנה, חדר הקבלה, חדר המזכירות, חדרי ההנהלה וכמובן – מיקומם של העובדים בארגון. התכנון הוא לא רק תכנון עיצובי אלא גם תכנון פונקציונלי המבקש לשאול אלו רכיבים תבקשו להנחיל לעצמכם בכל מקום במשרד שלכם.

 

חדר ההמתנה

חדר ההמתנה במשרד הוא החדר בו ימתינו לכם מיטב הלקוחות. על כן, חשוב לקבל אותם בסבר פנים יפות ולדאוג להם לחדר יפה, נקי ומטופח, כזה אשר עיצובו יעיד על כך. מומלץ לרכוש ספת מעצבים יפה, או מספר כורסאות דקורטיביות קטנות, ולעבות את החדר עם מעמדים לעיתונים, ונקודות חשמל לחיבור מחשבים נישאים, טאבלטים ופלאפונים. מומלץ להציב מראה בחדר ההמתנה לרווחת הממתינים.

 

חדר הקבלה

בחדר הקבלה ניתן להבחין, בדרך כלל, בדלפק קבלה: ישנם דלפקי קבלה צרים וקטנים אך ארוכים מאד החוסכים משאבים ואשר ניתן להתקין בהם כל מה שצריך עבור האדם העוסק בקבלה למשרד. טלפון, אמצעי קשר עם הקב"ט וכמובן – מדפים לאחסון כל הציוד של איש הקבלה. הדלפק עשוי להיות מעץ או ממתכת על פי רוב.

 

חדר המזכירות

בחדר המזכירות חשוב לבחור שולחן בהתאם לציפיות העבודה שלה ובהתאם למתווה שלכם. לדוגמה – אם אתם נוהגים לתייק ידנית, ולא דרך המחשב, המזכירה תצטרך שולחן עם מגירה לתיוקים, וזאת לעומת מי שמבקשת לתעד הכל באינטרנט שתצטרך את המקום בשולחן כדי להטמיע מסך גדול וברור, או עבודה עם שני מסכים קטנים, מה שהרבה אנשי הייטק מעדיפים לעשות בעת האחרונה.

 

חדרי ההנהלה

בחדרי ההנהלה יש לתכנן היטב את מערך הריהוט, ומקומות האחסון. חשוב לבחור בריהוט המתמזג היטב עם תפאורת החדר, כמו גם – לבחור התקני אחסון שיהיו פונקציונליים עבור המנהלים מחד, ודקורטיביים מאידך. לדוגמה – שידת מגירות בהתאמה לשולחן או ארון צמוד קיר הדומה בגוון שלו לקיר בו הוא מוצר או לידו הוא מונח.

 

חדרי העובדים ומיקומי העבודה שלהם

כידוע, לא לכל עובד בארגון יש חדר משלו, שכן - ניתן לצמצם את היקף הבנייה על ידי רכישת קיוביקים לפיצול חדר משרדי גדול והפיכתו לחדרים זעירים. הקיוביק הוא פלטת בד ומתכת אשר מרותכת לרצפה ומייתרת את החלוקה הדרושה. הפלטה אינה מגיעה עד לגג: לעתים הגובה שלה הוא מחצית מגובה ביתי סטנדרטי ולעתים היא מגיעה ל- 3/4 ממנו. בין אם מדובר בחדר לעובדים ובין אם זהו קיוביק, חשוב לדאוג לשולחן, מגירות והתקני אחסון ושימור לכל עובד ועובדת בארגון.

 

עיצוב לדלתות בית העסק

הדלתות הן חלק אינטרגראלי בעיצוב פנים המשרד, ולכן יש לתת חשיבות לסוג הדלת, העיצוב שלה, הצבע שלה והאיכות. תחילה יש לבחור בגוונים שיוכלו "לדבר" את השפה הכללית של עיצוב המשרד. לדוגמא, אם מדובר בקווי העיצוב הנפוצים במשרדים, הלא הם קווי העיצוב ההייטקיסטי - מודרני, רצוי לבחור גווני לבן / שמנת או אפור בהיר. אלו יכולים לתקשר טוב עם הסביבה הכללית המעוצבת בקווי עיצוב המדברים את אותה השפה ומתקשרים נכון עם הצבעים הבהירים. שנית, יש לבחור דלתות איכותיות מעץ מלא, שיבטיחו לכם איכות לאורך זמן. עיצוב דלתות פנים במשרדים גם חייב להיות מוקפד ולשמור על תנאי התקציב שנקבעים מראש.