דף הבית

 
 
 
   
 
פילאטיס לגוף ולנפש

פילאטיס לגוף ולנפש פילאטיס היא סוג של אימון שהומצא על ידי הגרמני, ג'וזף פילאטיס. פילאטיס נועד בתחילה לאמן אנשים המוגבלים בתנועותיהם, ולא

פורסם: 6/23/2015

מאמר זה שייך לקטגוריית כושר ובריאות
פילאטיס לגוף ולנפש
 
פילאטיס היא סוג של אימון שהומצא על ידי הגרמני, ג'וזף פילאטיס. פילאטיס נועד בתחילה לאמן אנשים המוגבלים בתנועותיהם, ולאחר מכן לאמן פצועי מלחמה ולהחזיר אותם לכושר. השיטה הוכיחה את עצמה, ובשנת 1926 היגר פילאטיס לארצות הברית, והקים בניו יורק סטודיו ללימוד פילאטיס, אשר נתפס בהתלהבות רקדני הבלט שהיו מתאמנים בסמוך לסטודיו של פילאטיס והפיצו את השיטה.
 
המטרה של שיטת פילאטיס היא לאמן את הגוף והשרירים בגוף על מנת לבצע את הפעולות היום יומיות באופן הכי קל ולהמנע משחיקות של הגוף. הדבר נעשה בעקבות תרגילים שונים שמתבצעים במהלך האימונים אשר מפעילים שרירים חשובים בגוף וכמו כן, מגדילים את טווח התנועה של המפרקים ושל עמוד שדרה, מה שמסייע להפעלת לחץ פחות על האיברים האלה וכן, מסייע באימוץ יציבה נכונה לגוף. מעבר לנושא הפיסי בו מטפל הפילאטיס, ישנו גם נושא רוחני ונפשי שמגיע הפילאטיס לטפל בו. הטיפול שמתעסק בחיזוק השרירים והעצמות מסייע גם לחיזוק הנפש, בכך שהגוף הופך חזק ויציב יותר וכך החיוניות של הגוף נשמרת לזמן רב יותר, מה שעוזר לאדם המתאמן להרגיש הרבה יותר טוב הן מבחינה פיסית והן מבחינה נפשית.
 
היום הרבה אנשים מבינים את החשיבות של ההליכה לאימוני פילאטיס. כיום אנשים רבים חרדים לבריאות שלהם ורוצים להרגיש יותר טוב, ולכן הרבה בוחרים ללכת לפילאטיס אפילו על פני פעילויות ספורטיביות אחרות. יש כאלה שנמנעים מהליכה לחדר כושר, שעצם הרעיון של ללכת חצי שעה או יותר על ההליכון כדי לשרוף קלוריות ואחר כך להרים משקולות, כדי לחזק את השרירים הוא מעמסה רבה מדי אשר דורשת זמן רב מדי. אימוני פילאטיס מאפשרים למתאמנים להשקיע פחות זמן ופחות זיעה ועדיין לקבל תוצאות מדהימות. הפילאטיס כה מומלץ שהוא פופולארי כיום גם בקרב המין החזק. פילאטיס מחזקת את גופכם ונפשכם לשנים רבות ומאושרות יותר.