דף הבית

 
 
 
   
 
שיווק במדיה החברתית - כיצד?

שיווק במדיה החברתית - כיצד? שיווק במדיה החברתית הוא אחד מהנושאים המרתקים בתחום השיווק הרשתי. מדוע זה כך? משום שהרשתות החברתיות פועלות כו

פורסם: 7/21/2015

מאמר זה שייך לקטגוריית פרסום
שיווק במדיה החברתית - כיצד?
 
שיווק במדיה החברתית הוא אחד מהנושאים המרתקים בתחום השיווק הרשתי. מדוע זה כך? משום שהרשתות החברתיות פועלות כולן באופן שונה, חושפות תכנים ומעדיפות אותם על אחרים באלגוריתם נפרד משל שאר המדיות, ויחד עם זאת – ניתן להצביע על מכנה משותף אחד: גיוס צפיות בעמוד נעשה אך ורק על ידי מודעות בתשלום כל עוד העסק הוא עסק מתחיל אשר זה עתה הושק. בניגוד למה שמקובל לחשוב, ניתן גם לבצע מהלכי תוכן ברשתות חברתיות ולכתוב מאמרים בהן: החומר הכתוב אינו רק נחלתו של גוגל. כאן נסביר לכם בדיוק מה צריך לעשות על מנת להצליח לשווק במדיה החברתית.
 
פתיחת דף העסק
 
פתיחת דף העסק אפשרית רק אם יש לכם חשבון רגיל ברשת החברתית. ניקח את פייסבוק לדוגמה: עליכם ליצור בה פרופיל חבר רגיל, ולכן אם עוד אין לכם – זה הזמן ליצור אותו. לאחר מכן, יש לבחור בלשונית "צור דף" וליצור את דף העסק שלך. חשוב לציין כי כאן יש הבדל גדול בין התחומים העסקיים לתחומים האומנותיים. לדוגמה: חשמלאי, רופא שיניים, טכנאי תקשורת, מדען וכד' הם תחומים נרחבים מדי, ולכן פייסבוק מחייב את פותחי העמודים הללו לבחור גם SUBCATEGORY: טכנאי שיניים, כירורג, ביולוג, מתקין מערכות אזעקה, ועוד. אומנים, בשונה מאנשי עסקים הם אנשים שעוסקים בתחומים שפשוט לא מופיעים ב SUBCATEGORIESשל פייסבוק, ואז נוצר מצב לא נעים שאומן לא רוצה להירשם כבעל מקצועי מסוים ופייסבוק מחייב אותו. כיצד נמנעים מזה? פשוט לא מזינים כתובת פרונטלית בשדה ADDRESS, מה שהופך את השדה SUBCATEGORIESלשדה רשות. בכל מקרה, אם יש באומנות שלכם תת קטגוריה שרלוונטית לכתוב בפייסבוק – רצוי להזין אותה כדי להגדיל את החשיפה שלכם בתחום.
 
קידום דף העסק
 
קידום דף העסק במדיה חברתית אפשרי במסגרת יצירת מודעה שמפנה למוצריו, שירותיו או עדכוניו. את המודעה ניתן לפרסם בשירות הפרסום של המדיה החברתית, באתרים אינטרנטיים של העיתונות הכתובה, וכד'. מהלכים אלו, על אף שהם בתשלום, יניבו לכם חשיפה ראשונית של קהל יעד שימלא את העמוד שלכם ויצוק רלוונטיות עסקית לתוכו.
 
שמירה על רלוונטיות הדף העסקי במדיה החברתית
 
כאן אנו חוסכים לכם טעות שנעשית על ידי משתמשים רבים במדיה החברתית. הם סבורים שהיא סיימה את תפקידה כי כבר יש לכם חברים בעמוד, וכעת זה הזמן לכתוב לגוגל, ולא כך. מדיות חברתיות מציעות ממשקים רבים לכתוב בהם חומר תאורתי כתוב להעשרת הידע של הקורא:
 
* פוסטים - נועדו להעברת מסרים קצרה בה אתם נוכחים לדעת שקל להעביר את המידע ללא צורך בהתעמקום יתרה.
 
* פתקים - פתקים, או NOTESלמשתמשי פייסבוק באנגלית, הם כלי לכתיבת מאמרים עבי כרס. חשוב להכין כותרת מעניינת כדי לגרום לקהל שלכם להיכנס ולקרוא. כשאתם מפיצים פתק – פייסבוק מודיעה לחברים ב FEEDאבל כדי לקרוא הם צריכים ללחוץ על הכותרת ולכן חשוב שהיא תהיה מעניינת.
 
* כתיבה ברשתות חברתיות מחוץ לפייסבוק - ברשת "לינקדאין" מומלץ לכתוב תכנים הקשורים בעיקר לתחום התעסוקה אם רצונכם לעבוד במקום כלשהו או לשכור עובדים. ברשת טוויטר יש להיעזר אם יש לכם דעה צלולה וחד משמעית על נושא בתחום שלכם ואתם מעוניינים "לצייץ" אותה ולהבהיר מהי.
 
יצוין כי כתיבת מאמרים מחוץ לרשתות החברתיות - באתרים בגוגל אינה טעות, אך ללא כתיבה ברשתות החברתיות בעצמן אתם מסתכנים בפספוס קהלים רחבים.